PERSBERICHT Doorstart Versgeperst.com

Curaçao, 12 maart 2009

Versgeperst.com ververst
De multimediale nieuwswebsite over Curaçao vindt nieuwe investeerders.
Versgeperst.com gaat door! De zes oprichters van de multimediale nieuwswebsite hebben met ondernemers Jarrod en Mirjam Bernadina-Lonnee een intentieverklaring voor de doorstart ondertekend. Sinds de redactie drie maanden geleden uitgeperst raakte, heeft zij zich met succes gericht op het vinden van een overnamekandidaat.

Vier oprichters participeren
Medeoprichters Sander Cox, Anne Doggen, Sophie van Gerwen en Nick Renders blijven de komende jaren zeker betrokken bij Versgeperst.com. Zij werken samen met de twee nieuwe directeuren aan de voorbereidingen die nodig zijn om Versgeperst.com weer vers en actief te maken. Daarna houden zij een adviserende rol en zullen ze van tijd tot tijd nieuwsproducties verzorgen. Wendy Beenakker en Marjolijn Kil, de twee overige oprichters, hebben besloten zich volledig te richten op andere ontwikkelingen in hun loopbaan.

Nieuwe directie
“Wij zijn erg blij met de overname van Versgeperst.com,” aldus Mirjam Bernadina-Lonnee. “Sinds we in september 2008 de site voor ‘t eerst bezochten, waren we er geregeld te vinden. Het was voor ons dan ook een teleurstelling toen bleek dat de zes Versgepersters stopten en terug naar Nederland gingen om hun studies af te ronden.”
“Die teleurstelling hebben we echter direct als kans aangegrepen om een mooi project op Curaçao voort te zetten,” vult Jarrod Bernadina aan. “Wij gaan binnen niet al te lange tijd op mijn geboorte-eiland wonen. Versgeperst.com past precies in onze plannen om met de kennis en ervaring die wij hebben bedrijven te beginnen waarmee we een bestaan kunnen opbouwen en tegelijkertijd kunnen bijdragen aan mooie ontwikkelingen op Curaçao.”

Over Versgeperst
Versgeperst.com is in 2008 gestart als een initiatief van zes studenten van de Fontys Hogeschool voor Journalistiek in Tilburg. In 2009 is de multimediale nieuwswebsite overgenomen door Fresku Primí Multimedia B.V.
De onafhankelijke nieuwswebsite brengt Curaçaos nieuws op een veelzijdige en eigentijdse manier. Naast geschreven webartikelen maakt Versgeperst.com tijdschriftverhalen, televisie-items en radioproducties. Hoewel Versgeperst.com zich in eerste instantie volledig richtte op jongeren, blijkt uit de reacties en de statistieken dat de doelgroep veel breder is.
Versgeperst.com brengt twee culturen bij elkaar. ‘Nederland en Curaçao in de mix’ is voor de website net zo vanzelfsprekend als voor de eigenaren zelf.

————————————————————–

Voor meer informatie: