• Recente reacties

• Validator w3.org

CURAÇAO – 2010 was een jaar vol nieuws, activiteiten en evenementen op Curaçao. Van 10-10-10 tot tropische storm Tomas en het Curacao North Sea Jazz Festival, er was genoeg om ons bezig te houden. Versgeperst.com blikt terug op de grootste gebeurtenissen van het afgelopen jaar. We sluiten af met lifestyle.

Carnaval 2010
    Kleurrijke kleding, prachtige make-up en vooral veel dans en muziek. Carnaval is misschien wel hét feest van Curaçao. De Teener-parade luidde half februari het Carnaval 2010 in, gevolgd door de kinderparade, Gran Marcha en de ’Marcha di Despedida’. Behalve gezelligheid, dans en vrolijke dagen bracht de laatste parade helaas ook een dode met zich mee. De 38-jarige Dominicaan Gabriel Santos Castillo kwam door een schietpartij om het leven.

Elia Isenia is Tumbakoningin
    ‘Le Prestige’ wint carnavalsaward
    ‘Ayo Karnaval’
    Fotoreportage Gran Marcha 2010
    Carnaval 2010; Gran Marcha

Het WK: Curaçao kleurt oranje
    Nederland schopte het naar de finale tijdens de wereldkampioenschappen voetbal in juni. Ook op het eiland leefden de Oranjefans mee met de kampioenschappen. Sommigen juichden nog enthousiast voor Brazilië tijdens de kwartfinale, maar toen ook zij uitgeschakeld werden door de Hollanders, kleurde Curaçao massaal oranje. Alle horecagelegenheden pakten flink uit om de fans van een goed feestje te voorzien tijdens de spannende rondes. Nederland verloor in de finale uiteindelijk toch van Spanje. Op het Wilheliminaplein liepen de emoties iets te hoog op en ontstonden er rellen na deze finale.

De Oranjekoorts van Emily
    De Oranje vlaggen waaiten op Dia di Bandera
    Marine staat achter Oranje
    En toen was het bier op…

Curaçao North Sea Jazz
    ‘We willen Curaçao internationaal op de kaart zetten”, liet de organisatie van Curaçao North Sea Jazz weten. En dit deden ze. Steeds meer grote namen voegden zich toe aan de lijst van artiesten en de kaartjes vlogen over de toonbank. Op 3 en 4 september was het eindelijk zo ver. Lionel Richie, Richard Bona, India, John Legend, Simply Red en de stemmen van tig andere geweldige artiesten schalden door Piscadera. De reacties waren verbluffend en iedereen was positief. Het NSJ zorgde ook voor meer toeristen.  Door het festival is de daling van het aantal toeristen beperkt gebleven tot 2 procent in plaats van 5.

NSJ van start!
    De aftrap van North Sea Jazz
    Bye, bye North Sea Jazz
    Eerste avond NSJ zit erop
    Eerste keer Curaçao voor John Legend

Heineken Regatta en Shaggy
    Je hoeft geen waterrat te zijn om je te vermaken tijdens de Heineken Regatta op Curaçao. De Regatta Village zorgde dit jaar voor muziek, spel, eten en ander vertier. Als klap op de vuurpijl werden vrijdag 12 november Los Illegales verwelkomd op het Regatta podium. Zaterdag gaf Shaggy een spetterende show. Hoewel ‘s middags de regen voor wat roet in het eten zorgde en sommige races moesten worden verzet, waren de weergoden ons ‘s avonds beter gezind. Beide avonden ging het spreekwoordelijke dak eraf.

‘Mister Boombastic makes it fantastic’
    Do the Regatta-dance
    Een kijkje in de Heineken Village
    Mr Lova turns up the heat!

Yuda Korsou
    1 november gaat waarschijnlijk de boeken in als een zwarte dag op Curaçao. Tomas roerde zijn staart over het eiland en zette ons leven een tijd helemaal in het teken van water en overstromingen. De handen werden ineen geslagen en iedereen droeg zijn steentje bij om de getroffenen te helpen. Op 25 november vond het Benefietconcert Yuda Korsou plaats met negen populaire bands in Pampus. Het was een groot succes. Behalve een geweldige avond en een bomvol Pampus bracht het concert bijna 10.000 gulden in het laadje.

Negen bands op Yuda Korsou
    Yuda Korsou!